ویدیو کلیپ آموزشی روانشناسی "ویژه والدین"

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۱:۲۰ کد : ۶۶ محتوای آموزشی الکترونیکی
تعداد بازدید:۱۰۱
بی‌شک‌ خانواده‌، به عنوان نهادی مقدس و بی‌بدیل، نخستین، مهم‌ترین‌ و اصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ فرد محسوب‌ می شود و یکی از نهادهای آموزشی و پرورشی عمده جامعه‌ است‌. بنابراین‌ بیان هر گونه سخن و اندیشه‌ای دربارۀ تربیت کودکان و نوجوانان و داشتن هر گونه‌ انتظاری از آنان‌ بی توجه به‌ نقش حیاتی خانواده، سخن و اندیشه‌ای نادرست قلمداد می‌شود و انتظاری عبث‌ و بیهوده‌ است (به‌پژوه، ۱۳۹۴)‌. در تعلیم‌ و تربیت‌ فرزندان‌ سؤال‌های‌ مهمی مطرح‌ هستند‌ که‌ همه پدران و مادران، معلمان و مربیان باید صمیمانه‌ و صادقانه‌ به‌ آنها بیندیشیم‌ و پاسخ‌ مناسب‌...
ویدیو کلیپ آموزشی روانشناسی "ویژه والدین"

ویدیو کلیپ آموزشی روانشناسی "ویژه والدین"

بی‌شک‌ خانواده‌، به عنوان نهادی مقدس و بی‌بدیل، نخستین، مهم‌ترین‌ و اصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ فرد محسوب‌ می شود و یکی از نهادهای آموزشی و پرورشی عمده جامعه‌ است‌. بنابراین‌ بیان هر گونه سخن و اندیشه‌ای دربارۀ تربیت کودکان و نوجوانان و داشتن هر گونه‌ انتظاری از آنان‌ بی توجه به‌ نقش حیاتی خانواده، سخن و اندیشه‌ای نادرست قلمداد می‌شود و انتظاری عبث‌ و بیهوده‌ است (به‌پژوه، 1394)‌. در تعلیم‌ و تربیت‌ فرزندان‌ سؤال‌های‌ مهمی مطرح‌ هستند‌ که‌ همه پدران و مادران، معلمان و مربیان باید صمیمانه‌ و صادقانه‌ به‌ آنها بیندیشیم‌ و پاسخ‌ مناسب‌ دهند.
اساس‌ یک‌ جامعه سالم‌ را خانواده‌های‌ سالم‌ می سازد. هر فردی در خانواده ای به‌ دنیا می آید، بزرگ‌ می شود و تکامل‌ می یابد. این‌ خانواده سالم‌ است‌ که‌ انسان‌ سالم‌ پرورش‌ می دهد. خانواده سالم‌، خانواده ای است‌ که‌ به‌ نیازهای همه‌ جانبۀ اعضای خود در گسترة‌ حیات‌ توجه‌ دارد و سعی می کند به‌ انتظارها و نیازهای آنان‌ به‌ شیوه‌های درست‌ پاسخ‌ دهد. خانواده سالم‌، خانواده‌ای است‌ که‌ در اندیشۀ‌ پرورش‌ انسان‌های رشید است‌ و انسان‌های رشید، کسانی هستند که‌ به‌ رشد همه‌ جانبه‌ نایل‌ شده‌اند. بدیهی است‌ برای نایل‌ شدن‌ به‌ رشد همه‌ جانبه، توجه به نیازهای همه جانبه و‌ آموزش‌ همه‌ جانبه‌ ضروری است‌.

مدت زمان کلیپ : یک دقیقه و 12 ثانیه


لینک دانلود فایل

نظر شما :